matematik-5-ht13-vt14:Prov1

Prov 1

När

Tisdag 8/10, 14.20-15.50.

Var

Aulan

Vad

Läroboken t.o.m sida 53.

Hur

Provet är endelat och man får använda räknedosa till hela provet. Man skriver själv ihop sitt formelblad som får vara på högst en A4-sida. På denna kan man skriva upp definitioner/allmänna principer/formler (t.ex. sådant som finns i bokens röda rutor) men INGA EXEMPEL (vare sig med "siffor eller bokstäver"). Formelbladet godkännes av läraren senast måndag 7/10. Ett icke-godkänt blad kan beslagtas vid provet.

Medtag penna, suddi, linjal, räknare. Material utlånas endast i nödfall.

Repetition

I slutet på kapitel 1 i boken finns repetitionsmaterial.

Sammanfattning och Kan du det här?: Kolla av så man inte har några kunskapsluckor.

Diagnos 1: Samtliga är lösbara men facit är fel i 9. Tänk ut ett korrekta svar själv.

Blandade övningar 1: Alla är görbara utom 19, 24. Med tanke på facits kvalitet "so far" är det en sensation om det är korrekt i alla uppgifter. Hör av er om det verkar skumt (jag orkar inte förräkna alla). T.ex. är jag inte överens med facit i 36b i nuläget.

Man kan också kika på repetitonsuppgifterna på sida 237-238 (utom 1314). Det är alltså bokens exempeluppgifter, så ni har inte bara tillgång till facit utan också lösningar.

Vill man ha extrahjälp inför provet rekommenderas

Spykens mattestudio måndag 15.00-17.00 i D22.

Man kan också kontakta läraren via e-post om man undrar något.