matematik-3c-ht12-vt13:Prov1

Prov 1

När

Onsdag 26/9, 13.20-14.50.

Var

Aulan

Vad

T.o.m. sida 49 i läroboken, exponential- och potensfunktioner kommer alltså INTE på provet.

Hur

Provet är endelat så man får använda räknedosa till hela provet. Därmed inte sagt att man har nytta av räknaren i alla uppgifter (eller ens mer än enstaka), och man kan "tvingas" svara exakt. Standardformelbladet som finns länkat på kurssidan bifogas provet.

Medtag penna, suddi, linjal, räknare. Material utlånas endast i nödfall.

Repetition

Sammanfattning 1 och Kan du det här? 1: Kolla av så man inte har några kunskapsluckor.

Diagnos 1: Enklare uppgifter där man bör klara samtliga (utom 12 och 13).

Blandade övningar 1: Uppgifter av varierande svårighetsgrad. Det som INTE ingår från kapitel 1 är uppgift 8bd, 30cd, 31. Välj själv efter behov.

Kika också på standardformelbladet (finns länkat under Material på kurssidan), så ni vet vad ni inte måste lära er utantill.

Vill man ha lite extrahjälp rekommenderas mattestudion, måndagar 15-17, fredagar 8-9 i D22. Lärare är på plats, dock inte jag som sitter i möte. Mattecentrum har räknestuga i Spykens bibliotek 16.30-18.30 på tisdagar.

På tisdag 25/9, 16.15-18.15 är jag (Roger) tillgänglig för frågor i D22. Om man tänker dyka upp sent bör man höra av sig innan. Jag lämnar annars när det är tomt.